ασ

Η άσκηση κατά την εγκυμοσύνη και τα οφέλη της στη λοχεία

Από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΙΠΑΥΛΙΤΗΣ

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης/ Πιστοποιημένος Prenatal & Postnatal Trainer Ιδιοκτήτης MamaLab Fitness

21 Aπριλίου 2017

Αδιαμφισβήτητα, η σωστή άσκηση στην εγκυμοσύνη είναι ευεργετική για το σώμα και την ψυχολογία της γυναίκας, ενώ οι έρευνες δείχνουν πως το ίδιο ισχύει και για την υγεία του εμβρύου.

Επίσης με σωστή καθοδήγηση ο τοκετός γίνεται πιο εύκολος, διότι η γυναίκα έχει ένα «έξυπνα» γυμνασμένο σύστημα μυών του οποίου έχει τον πλήρη έλεγχο. 

Γράφει ο Δημήτρης Αϊπαυλίτης
Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης
Πιστοποιημένος Prenatal & Postnatal Trainer
Ιδιοκτήτης MamaLab Fitness

Με μια άλλη οπτική η εγκυμοσύνη δεν τελειώνει τη στιγμή που έχετε το μωρό σας στην αγκαλιά σας. Σε αυτό το σημείο ξεκινά το «4ο Τρίμηνο», που ονομάζουμε λοχεία, όπου ξεκινά η μητέρα να κτίζει ένα ουσιώδες δέσιμο με το μωρό της, ενώ παράλληλα το σώμα της αρχίζει τις διαδικασίες της επαναφοράς στην προ κυήσεως κατάσταση. Η πίεση να χαθούν τα κιλά της εγκυμοσύνης δεν προέρχεται πάντα από το περιβάλλον της μητέρας. Η ίδια η μητέρα συχνά βιάζεται να νιώσει πιο ενεργητική, πιο υγιής και ο παλιός της εαυτός.

Αυτός είναι και ο λόγος που το χάσιμο των κιλών της εγκυμοσύνης είναι τόσο τεράστιο θέμα και γι’αυτό ενθουσιάζονται όλες οι γυναίκες που ασκούνταν στην εγκυμοσύνη με το αποτέλεσμα που βλέπουν στην επαναφορά του σώματός τους λίγους μήνες μετά τον τοκετό.

Το National Center for Biotechnology Information (NCBI) πρόσφατα δημοσίευσε μια μελέτη που επιβεβαιώνει αυτά που λέμε κάθε μέρα, ότι δηλαδή, η σωστή άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ( με έγκριση του γιατρού) μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην αποκατάσταση του σώματος της μητέρας κατά τη λοχεία και στην επαναφορά του σώματος στην προ κυήσεως κατάσταση ( γιατί όχι και σε καλύτερη!).

Τα αποτελέσματα που παραθέτονται στο άρθρο δείχνουν ότι :

«Οι έγκυες γυναίκες που ασκούνταν με χαμηλής εώς μέτριας έντασης άσκηση, απέκτησαν λιγότερο βάρος στην εγκυμοσύνη και είχαν 4 φορές περισσότερες πιθανότητες να επανέλθουν στο βάρος που είχαν πριν την εγκυμοσύνη μέσα σε 2 μήνες!»

Να θυμάστε – χρειάστηκε 9 μήνες για να αποκτήσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης, συνεπώς χρειάζεστε τόσο και περισσότερο χρόνο για να χαθούν αυτά τα κιλά και να επαναφέρετε το σώμα σας (μυοσκελετικά, ενδοκρινικά κλπ) που τόσο άλλαξε για να φιλοξενήσει το υπέροχο μωρό σας. Επομένως, να ξέρετε πως είναι δυνατό να επανέλθει το σώμα σας στην κατάσταση που ήταν πριν την εγκυμοσύνη, ίσως και σε καλύτερη, αρκεί να έχετε κατά νου πως η καλή φυσική κατάσταση κατά την εγκυμοσύνη και τη λοχεία πάνε χέρι–χέρι. Μιλήστε πρώτα με το γιατρό σας αν θέλετε να ασκηθείτε, βρείτε έναν εγκεκριμμένο prenatal και postnatal γυμναστή και ξεκινήστε να ενδυναμώνετε σωστά το σώμα σας, να προετοιμαστείτε για έναν πιο εύκολο τοκετό και να ενισχυθείτε για να νιώθετε δυνατές και έτοιμες για την πολύ σημαντική αρχή με το μωρό σας.

Χρήση πηγών από : National Center for Biotechnology Information

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>