εγκυος

Ιδρώστε μέλλουσες μαμάδες, για εσάς και το μωρό σας!

Από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΙΠΑΥΛΙΤΗΣ

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης/ Πιστοποιημένος Prenatal & Postnatal Trainer Ιδιοκτήτης MamaLab Fitness

Η προσπάθεια του κάθε γονιού (και ειδικά της μητέρας)  να έχει το παιδί του την καλύτερη δυνατή διανοητική ανάπτυξη στη ζωή του, ξεκινά από την περίοδο της εγκυμοσύνης, όπως έδειξε έρευνα του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ.

Το να παραμείνει η γυναίκα δραστήρια κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι γνωστό πως της προσφέρει πολλά σωματικά και συναισθηματικά οφέλη όπως αυξημένη ενέργεια, μειωμένες επιπλοκές και πόνους, ευκολότερο τοκετό και αποκατάσταση και καλύτερη διάθεση. Αυτό που φάνηκε στην έρευνα είναι πως η άσκηση έχει θετική επίδραση, όχι μόνο στη μητέρα αλλά και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου.

Στην έρευνα συμμετείχαν δύο ομάδες εγκύων γυναικών. Η μια ομάδα συμμετείχε σε πρόγραμμα άσκησης μέτριας έντασης για τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, 20 λεπτά τη μέρα, ενώ η άλλη ακολουθούσε έναν καθιστικό τρόπο ζωής. Μετά τον τοκετό, οι ερευνητές μέτρησαν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου των νεογνών με τη χρήση ενός μαλακού «καπέλου» με ηλεκτρόδια. Οι μετρήσεις επαναλήφθηκαν όταν τα νεογνά έγιναν ενός έτους για να επιβεβαιώσουν τη μακροχρόνια διατήρηση των προσαρμογών.

 Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα νεογνά των δραστήριων εγκύων γυναικών είχαν πιο ώριμο εγκέφαλο και οι αντιδράσεις τους έδειξαν πως ο εγκέφαλός τους αναπτύχθηκε γρηγορότερα σε σχέση με τα νεογνά των εγκύων γυναικών της ομάδας που ακολουθούσε καθιστική ζωή.

Η έρευνα αυτή αποτελεί ένα σημαντικό υπέρ για την άσκηση κατά την εγκυμοσύνη, μιας και ο κόσμος λαμβάνει διάφορα «μηνύματα» για το πόσο ασφαλής είναι η άσκηση κατά την εγκυμοσύνη. Είναι πλεόν γνωστό πως η άσκηση προκαλεί έκκριση ενδορφινών που μας κάνουν να νιώθουμε ευφορία και μειώνουν το στρες όπως επίσης βελτιώνει και την κυκλοφορία του αίματος, δύο πράγματα τα οποία βελτιώνουν την αιμάτωση του εγκεφάλου στο έμβρυο. Από τη στιγμή που ο γιατρός σας επιτρέπει να ασκηθείτε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, έχετε ακόμα ένα κίνητρο να βρείτε έναν πιστοποιημένο prenatal γυμναστή και να ιδρώσετε για εσάς και το μωρό σας.

Είναι επίσης σημαντικό να επισημάνουμε πως οι πιο πάνω γυναίκες άρχισαν την άσκηση μετά τη δωδέκατη εβδομάδα κύησης οπότε αν είστε ακόμα στην αρχή μην αγχώνεστε, προλαβαίνετε.

Δημήτρης Αϊπαυλίτης

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης/ Πιστοποιημένος Prenatal & Postnatal Trainer

Ιδιοκτήτης MamaLab Fitness

Στοιχεία Επικοινωνίας:Miltonos 117/Limassol, Cyprus/99 761633

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>