make

MamaLab Fitness: Ασκηθείτε στην εγκυμοσύνη και στη λοχεία με ασφάλεια

Από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΙΠΑΥΛΙΤΗΣ

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης/ Πιστοποιημένος Prenatal & Postnatal Trainer Ιδιοκτήτης MamaLab Fitness
20 Μαρτίου 2017

Το MamaLab Fitness προσφέρει εξειδικευμένη άσκηση για γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της λοχείας, από πτυχιούχο γυμναστή, πιστοποιημένο prenatal and postnatal trainer.

Σκοπός είναι η γυναίκα να περάσει την περίοδο της εγκυμοσύνης της χωρίς επιπλοκές, μυϊκούς πόνους, δυσκολίες στην καθημερινότητά της και να έχει όλα τα οφέλη, που αποδεδειγμένα προσφέρει η άσκηση. Μετά τη γέννα είναι σημαντική η ομαλή επαναφορά του σώματος της γυναίκας στα φυσιολογικά του πλαίσια, βοηθώντας την προσπάθεια της μητέρας να αντεπεξέλθει στις νέες προκλήσεις της. Η άσκηση γίνεται είτε προσωπικά είτε σε μικρές ομάδες με μέγιστο αριθμό 6 ατόμων. Στο mamamou λύνει τις απορίες μας ο Ιδιοκτήτης του MamaLab Fitness, Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης και Πιστοποιημένος Prenatal & Postnatal trainer Δημήτρης Αϊπαυλίτης.

 

Πότε δημιουργήθηκε το MamaLab Fitness και σε ποιους απευθύνεται;

Το MamaLab Fitness δημιουργήθηκε το Δεκέμβριο του 2016.  Απευθύνεται σε γυναίκες κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης και της λοχείας που δεν έχουν κάποιο ιατρικό λόγο να τις αποτρέπει από την άσκηση.

Σε ποιο στάδιο της εγκυμοσύνης μπορεί μια μέλλουσα μαμά να κάνει γυμναστική;

Σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες του ACOG (Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων), η έγκυος γυναίκα μπορεί να γυμναστεί από την πρώτη μέρα, διότι πολύ απλά μέχρι να καταλάβει την εγκυμοσύνη της, θα έχουν περάσει αρκετές εβδομάδες, μέχρι και την τελευταία. Έχει τύχει σε γυναίκες να τελειώσουν την προπόνησή τους και μερικές ώρες μετά να έχουν ένα φυσιολογικό τοκετό. Φυσικά υπάρχει το κρίσιμο διάστημα της 8ης με 12ης εβδομάδας κύησης που πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε συνεχή επικοινωνία με το γιατρό αν θέλουμε να συνεχίσουμε την άσκηση. Μετά τον τοκετό, σε φυσιολογικό τοκετό, η μητέρα μπορεί σε περίπου 10 μέρες να αρχίσει να ασκείται σταδιακά ( άσκηση θεωρείται και το απλό περπάτημα σύμφωνα πάντα και με το ACOG). Φυσικά σε 10 μέρες για μια μητέρα είναι σχεδόν αδύνατο, λόγω των όσων θέλει να προσφέρει στο μωρό της, το σώμα της όμως είναι σε θέση να το κάνει. Μετά από καισαρική η μητέρα χρειάζεται περίπου 2 μήνες για να μπορεί να ξεκινήσει λόγω του χειρουργείου. Συνήθως οι μητέρες ξεκινούν γενικά μετά από 2 μήνες να ασκούνται, μέχρι να προσαρμοστούν ξανά στις νέες συνθήκες της καθημερινότητάς τους.

mamalab1

Υπάρχουν συγκεκριμένες ασκήσεις για κάθε στάδιο της εγκυμοσύνης;

Σε κάθε στάδιο της εγκυμοσύνης έχουμε και συγκεκριμένους στόχους.Υπάρχουν συγκεκριμένες ασκήσεις ή για να το θέσω πιο σωστά, ασκήσεις που προτιμούμε σε κάθε στάδιο, όπως επίσης και συγκεκριμένες προσαρμογές στο ασκησιολόγιο όσο προχωρά η εγκυμοσύνη. Λόγω των αλλαγών στο σώμα της γυναίκας υπάρχουν προσαρμογές στη θέση που ασκούμαστε, στο εύρος κίνησης, στις επαναλήψεις, στα διαλείματα, στις αναπνοές κλπ. Φυσικά υπάρχουν ασκήσεις και μεθόδοι άσκησης που κρίνονται απαγορευτικές. Το πιο σημαντικό στην περίοδο της εγκυμοσύνης είναι η μέλλουσα μητέρα να εμπιστεύεται το σώμα της και ο γυμναστής της να είναι σε θέση να την ακούει. Όταν μια άσκηση προκαλεί δυσφορία στην έγκυο πρέπει να το αναφέρει και ο γυμναστής της να είναι ευέλικτος να προσφέρει μια εναλλακτική.

Ποια είναι τα οφέλη της άσκησης στην εγκυμοσύνη;

Τεράστιο κεφάλαιο με τα οφέλη όσο περνούν τα χρόνια και γίνονται περισσότερες μελέτες, να αυξάνονται. Η άσκηση προσφέρει όλα τα οφέλη που ξέρουμε και εκτός εγκυμοσύνης.  Συνοπτικά μερικά από τα επιπλέον και σημαντικά οφέλη της άσκησης στην εγκυμοσύνη είναι:

  • Βελτίωση της καρδιαναπνευστικής λειτουργίας.
  • Ευκολότερος και με λιγότερες επιπλοκές τοκετός
  • Ευκολότερη καιταχύτερη επάνοδος του σώματος στην κατάσταση που ήταν πριν τον τοκετό, ειδικά αν συνεχιστεί η άσκηση και μετά τον τοκετό.
  • Καλύτερη ρύθμιση του διαβήτη κύησης.
  • Μείωση μυικών πόνων και συνολκών (κράμπες) κυρίως στα κάτω άκρα.
  • Περιορισμός του εμφανιζόμενου οιδήματος.
  • Ενίσχυση του μυοσκελετικού συστήματος στις αλλαγές του γυναικείου σώματος, βοηθώντας στη διατήρηση μιας ορθής στάσης σώματος, με αποτέλεσμα να ανακουφίζεται η γυναίκα από τους πόνους που προκαλούνται.
  • Εξαφάνιση των συσπάσεω Braxton-Hicks, επίταση των αληθινών συσπάσεων
  • Βελτίωση της ψυχολογίας της εγκύου. (αυτοπεποίθηση, μείωση άγχους, καλύτερη διάθεση και πνευματική διαύγεια κλπ)
  • Μείωση του πρόσθετου βάρους.
  • Διευκόλυνση του εμβρύου να πάρει τη σωστή θέση.

ε

Ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Όσοι χρησιμοποιούμε τις μεθόδους εκγύμνασης του Prenatal exercise: Human Mama που πάντα συμβαδίζουν με τις οδηγίες του ACOG, έχουμε τα πιο κάτω σαν αρχή μας.

Υπάρχουν σχετικές αντενδείξεις, που η έγκυος αν θέλει να ασκηθεί πρέπει να είναι σε συνεχή επίβλεψη και ο γιατρός με το γυμναστή σε συνεχή επικοινωνία. Αυτές είναι οι περιπτώσεις υπέρτασης, αναιμίας ή άλλες αιματολογικές διαταραχές, προβλήματα με το θεοειδή αδένα, σακχαρώδης διαβήτης, αίσθημα πτερυγισμού της καρδίας, αρρυθμίες, ισχιακή προβολή του εμβρύου κατά το 3ο τρίμηνο, παχυσαρκία (ΒΜΙ >33), έντονη απώλεια βάρους, ιστορικό επιβράδυνσης ενδομήτριας ανάπτυξης και ιστορικό αιμορραγιών.

Υπάρχουν επίσης και απόλυτες αντενδείξεις όπου η άσκηση απαγορεύεται. Σίγουρα ο γιατρός θα το πεί στην έγκυο αν ζητήσει να γυμναστεί. Αυτές είναι μυοκαρδιοπάθειες, πήξη υμένων, κίνδυνος πρόωρου τοκετού, πολύδυμη κυοφορία (δίδυμη*, τρίδυμη κλπ), αιμορραγία, ανεπάρκεια τραχήλου, ιστορικό 3+ αποβολών ή εκτρόσεων, πρόδρομος πλακούντας, φλεβοθρόμβωση ή πρόσφατη πνευμονική εμβολή, επιβράδυνση ενδομήτριας ανάπτυξης, υπέρταση εγκυμοσύνης και πρόσφατη πνευμονική εμβολή.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης κάποια συμπτώματα μας οδηγούν στο να σταματήσουμε άμεσα την άσκηση. Ο κάθε υπεύθυνος prenatal γυμναστής οφείλει να τα γνωρίζει.

 

*Οι τελευταίες οδηγίες από το ACOG λένε πως σε δίδυμη κύηση, αν δεν υπάρχει κίνδυνος πρόωρου τοκετού, η άσκηση επιτρέπεται.

 Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε:
Αϊπαυλίτης Δημήτρης 99761633

MamaLab Fitness

Miltonos 117
Limassol, Cyprus

mamalab3

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>